Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
« L'Auteur » demeure une notion problématique qui émerge lentement dans l'histoire, qui reste indécise, recule, disparaît. Auctor, il est d'abord celui qui augmente, accroît, puis le garant de l'œuvre que le génie humain ajoute à la création. Il est aussi celui qui, par son œuvre, détient l'autorité. Aujourd'hui, la notion d'auteur reste mouvante et polysémique, incontournable et protéiforme, et c'est bien imprudemment qu'on avait annoncé naguère « la mort de l'auteur ». Reste toujours l'œuvre qui, en tant que création de forme originale, définit son auteur. C'est cette problématique de « l'auteur » de textes littéraires qui est soumise ici aux points de vue d'historiens de la littérature, de critiques littéraires, de juristes, d'une bibliothécaire, d'un éditeur et d'un psychanaliste.
Literature --- Authorship --- Congresses --- 82.081 --- -Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Creatief schrijven --- -Creatief schrijven --- 82.081 Creatief schrijven --- -82.081 Creatief schrijven --- Authoring (Authorship) --- Congresses. --- Authorship - Congresses --- écrivain --- psychologie --- auteur --- Écrivains --- Création (esthétique) --- Auteur (esthétique) --- Psychologie --- Congrès --- Aspect psychologique
Choose an application
Deze handleiding is een praktisch naslagwerk voor wie een groot verslag, een bachelorproef, een masterproef of een afstudeerwerk schrijft. Een dvd met uitlegsessies (90 min.) en een oefenboek (105 p.) vervolledigen het pakket, 3-in-1 dus.
Science --- teksten schrijven --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Higher education --- Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- rapportage --- schriftelijke communicatie --- Scripties --- rapporteren --- scriptie (eindwerk) --- wetenschappelijk schrijven --- 001.81 --- 450.8 --- 499.5 --- 844.4 --- eindwerk --- schrijven --- scriptie --- 007.2 --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- het maatschappelijk verkeer, schriftelijke communicatie --- Notuleren - Rapporteren --- Schrijven --- Refereren --- Spelling --- Verslagen --- Spellingsproblemen --- Eindwerken --- Eindwerken. --- MAD-faculty 13 --- hoger onderwijs --- scripties --- verslagen --- projecten --- Spellingproblemen --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Report writing - Handbooks, manuals, etc
Choose an application
Choose an application
Een goede wetenschappelijke tekst schrijven is geen gemakkelijke opgave. De academische praktijk is immers complex: elke opleiding stelt andere eisen aan teksten en het schrijfproces verloopt zelden zoals je van tevoren had bedacht. Daarnaast vraagt het onderzoek, dat de basis vormt van de te schrijven tekst, de nodige aandacht.Het handboek geeft inzicht in de mechanismen van academisch denken, academisch schrijven en academische teksten, zodat universitaire studenten de schrijfopdrachten tijdens hun opleiding succesvol kunnen uitvoeren. De auteur bespreekt de aanpak van kleine schrijfopdrachten (papers en essays) en grote schrijfopdrachten (bachelor- en masterscripties). Hierdoor is dit handboek tijdens de hele studie bruikbaar.Het boek is ingedeeld in vier delen, naar de fasen van het schrijfproces: oriënteren op de opdracht, een plan maken, het onderzoek uitvoeren en het schrijven zelf. De auteur beschrijft in elke fase de stappen die moeten worden gezet om tot een goed eindproduct te komen. Op de bijbehorende website zijn aanvullende theorie, extra voorbeelden en formulieren voor de uitwerking van de verschillende stappen te vinden. Ook staan er verwijzingen naar handige websites en boeken.www.coutinho.be
eindwerken schrijven --- Science --- Higher education --- Stilistics --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- Scripties --- Nederlands --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Wetenschappelijk schrijven ; papers ; scripties ; essays --- 001.81 --- literatuuronderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Monographie scientifique --- --Méthodologie --- --eindwerken schrijven --- --#KVHB:Schrijfvaardigheid --- --Schrijven --- Scriptie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- schrijfvaardigheid --- methodologie --- rapporteren --- scripties --- Méthodologie
Choose an application
Digital media has become an increasingly powerful force in modern society. This volume brings together outstanding European, American and Australian research in 'writing and digital media' and explores its cognitive, social and cultural implications. The book is divided into five sections, covering major areas of research: writing modes and writing environments (e.g. speech technology), writing and communication (e.g. hypervideos), digital tools for writing research (e.g. web analysis tools, keystroke logging and eye-tracking), writing in online educational environments (e.g. collaborative writing in L2), and social and philosophical aspects of writing and digital media (e.g. CMC, electronic literacy and the global digital divide).In addition to presenting programs of original research by internationally known scholars from a variety of disciplines, each chapter provides a comprehensive review of the current state-of-the-art in the field and suggests directions for future research.
82.081 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- schrijfprocessen --- digitale video --- spraaktechnologie --- Mass communications --- Authorship --- Written communication --- Data processing --- Authorship - Data processing --- Written communication - Data processing --- Written discourse --- Written language --- Communication --- Discourse analysis --- Language and languages --- Visual communication --- Data processing.
Choose an application
12-121-8
Science --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- Didactics of higher education --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Scripties --- 001.8 --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Scripties --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijk eindwerk ; leidraad --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Jan T'Sas --- scripties --- wetenschappelijk onderzoek --- 450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- 002 --- Citeren --- Eindwerken --- Informatie --- Scriptie --- Thesis --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs
Choose an application
Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Rédaction --- Stelkunst --- scriptie (eindwerk) --- wetenschappelijk schrijven --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Study methods --- eindwerken schrijven --- rapporteren --- Zonder onderwerpscode --- kennis --- 37.041 --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Publication Publicatie --- eindwerk --- schrijven --- schriftelijke communicatie --- communicatie --- 001.8 --- scripties --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Studiemethodiek --- 001.818 --- 808 --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Eindwerken. --- Rapportering. --- Schrijfvaardigheden --- Journalistiek.
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage.Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen, opgesteld door de American Psychological Association.Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over 'hoe het eigenlijk moet' met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Bron : http:/:www.boek.be
Linguistics --- Science --- normalisatie --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Standardization --- Documentation and information --- verslagen schrijven --- informatieverwerking --- informatievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- refereren --- Higher education --- Rapporteren --- Refereren --- Wetenschappelijke publicaties --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Literatuurverwijzing --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- 300.6 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- literatuurstudie --- wetenschappelijke literatuur --- 844.6 --- Eindwerken --- scripties --- Schrijven --- 026.1 --- Literatuurverwijzingen --- Bibliografie --- bibliografische referentie --- Onderzoeksrapportage --- APA-richtlijnen --- Onderzoek --- Literatuurlijst --- Informatievaardigheden --- informatiebronnen --- Methodologie --- schriftelijke communicatie --- onderzoek --- literatuurverwijzingen --- APA --- 002 --- 591 --- 489.59 --- Scripties --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodiek van het studeren --- Taalgebruik --- 007.2 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Rapporteren. --- Refereren. --- Eindwerken. --- Literaire techniek --- PXL-Media & Tourism 2014 --- onderzoeksrapporten --- Onderzoeksvaardigheden --- PXL-Ebooks 2020 --- Onderzoeksvaardigheid --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
mondelinge communicatie --- retoriek --- spreken in het openbaar --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-AND --- #A9312A --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- #KVHB:Taalvaardigheid --- 767 --- 454.2 --- Theorie van het theater - Spreken, vertellen en schrijven --- Onderwijsstrategieën --- 007.1 --- Toespraken --- Toespraken. --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- Theorie van het theater en de film - Spreken, vertellen en schrijven --- 761.30 --- Theorie van het theater en de film - Stemtheorie
Choose an application
This volume addresses one of the central issues in literary translation: the relationship between the creative freedom of the translator and the multiplicity of constraints to which translation is necessarily subject. The links between an author's translation work and his or her own writing are likewise explored. Through a series of compelling case studies, this volume illustrates the parallel and overlapping discourses within the cognate areas of literary studies, creative writing and translation studies, which together propose a view of translation as (a form of) creative writing, and creative writing itself as being shaped by translation processes. The translations of selected contemporary French, Spanish and German texts offer readers some insights into how the translator's work mirrors and complements that of the creative writer. The combination of theory and practice presented in this volume will appeal not just to specialists in translation studies but also to a wider public.
Translating and interpreting --- Creative writing --- Vertaler als auteur --- Vertalen en creatief schrijven --- Vertaling en origineel --- Translating and interpreting. --- Creative writing. --- Vertaler als auteur. --- Vertalen en creatief schrijven. --- Vertaling en origineel. --- Language Arts & Disciplines / Translating & Interpreting --- Language arts --- Communication arts --- Communication --- Study and teaching --- Literature --- languaget --- translation --- creative writing --- literary studies --- translating literature --- Italy --- Peter Pan --- Self-translation --- Transcreation
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|